vrijdag 29 april 2016

Groeien.

Elle-June bracht zonnebloemzaadjes mee.
 

We plantten die ook in potjes.
Volgende week hopen we al onze plantjes in volle grond te kunnen overplanten.
 



Elke dag bekijken we de groei van onze zaailingen.


Ziza speelt op haar mondharmonica samen met juf op de blokfluit.


 Iedereen mag een keer blazen...


Op de opwaartse tonen groeien we uit van zaadje tot plant.
Als we geen water meer krijgen verdorren we op de neerwaartse tonen.
Ook op de tonen van de piano...








De kleuters van k1 gingen naar het medisch consult.
Wegen, meten en ogen controleren.










De lengte bouwen met blokken.





Fell heeft ook een ooglap.
Wie voel ik ?
Ik kan niks meer zien...





Wat groeit er nu aan de bomen ?

 Jonge groene blaadjes stempelen aan de kale bomen.







Fells hondje moet ook nog veel groeien.
Oscar is nog een puppy.




 Hannes ontdekte hetzelfde hondje in de speelgoedbak.
 

De dino's waren heel groot vroeger.
Gelukkig hebben we alleen nog kleintjes tegenwoordig...



 

Leander is dit 'badje' toch ontgroeid vrees ik.




Adam en Nora dragen geen pamper meer.
Joepie !!


Ayman laat zijn ballon 'groeien'.




Liedje van de week

Ballonnetje ballonnetje ik blaas je op
Ballonnetje ballonnetje je krijgt een dikke kop
Ballonnetje ballonnetje ik blaas je...
PANG !


Ballontennis.




Knipblaadje : ik word groter.
Van jong naar oud rangschikken. 




Hoe poets ik mijn tanden ?



Shari werd ook een jaartje ouder deze week.
We verrasten haar met een kroon. 



 De poes van Augustijn is niet meer zo jong...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten