zaterdag 14 november 2015

De overweg.

Het begon met een vrije tekst van Hannes.


Sporen maken met een treintje.














Ayman bracht zijn treinsporen mee.
We beeldden de situatie eens uit.














Matteo vertelde hoe twee auto's kunnen botsen
en hoe twee treinen kunnen botsen
en hoe twee fietsen kunnen botsen...

Reactiespel in de zaal :
groen kaartje in de lucht=rijden
rood kaartje in de lucht=stoppen.


Schrijfdans : de wielen van de trein.




















We zingen dit liedje elke keer als we onze rij maken om naar buiten te gaan.
Kindje van de dag is de machinist.

Tjoeke tjoeke tjoeke tjoeke tjoeke trein
ik wil zo graag een treintje zijn.
Tjoeke tjoeke tjoeke tjoeke tjoeke trein
ik wil zo graag een treintje zijn.

Even wachten
even staan
alle mensen mogen gaan.

Stap maar in
stap maar uit
toetoet doet de fluit.


De machinist blaast op zijn fluitje.






Elle-June bracht een springtouw mee.
Het was nog wat te moeilijk om er mee te springen
dus we hielden telefoongesprekjes.



Amalia bracht haar telefoon mee.





De trein van Amalia kan vanzelf rijden.








Deze trui lijkt op een spoor.



We laten het muziekstokje langs de rails glijden.





Spoor bouwen in de zaal.
De buggy's doen dienst als locomotief en wagons.

 Lange trein maken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten