donderdag 19 november 2015

Experimenteren met plasticine.



Een gewicht.

'Ik ga pizza snijden voor jou.'




Een ijsje.



Taart met kaarsjes.


Kniptechniek oefenen in plasticine.
Niet alledaags...









Elle-June bracht een boekje mee met glitter.
We konden er aan voelen.
Dolfijntje zoekt een ster.

Wij zoeken er ook in de klas.


Deze CD speelde de hele week...

Opa van Felle is pas overleden...
Fell schreef een vrije tekst :

De kerk is hier.
Heb een keer geweest.
Opa zit in aarde.
Opa zit nu dood.
Ikke niet verdrietig.
Opa Dammekes is verdrietig.
Opa is sterretje.

Onze oprechte deelneming, Lies en Bert.
Deze hartjes zijn voor jullie...

Dit hartje heeft wenkbrauwen.




Bracey zei 'Dat is om boos en dan weer blij te worden'
Onze mimiek vertelt inderdaad veel over hoe we ons voelen.


Verschillende gevoelens weekten los
bij de vertelplaatjes van de doos vol gevoelens.

We koppelen dit dagelijks aan situaties in de klas en thuis.
Ruimte geven aan het verwoorden van gevoelens
van jezelf en de ander.
Hoe ga ik er mee om ?
Hoe kan ik een ander weer blij maken ?

Veel plasbroeken deze week...


'Mijn schaapje is zacht en troost mij als ik verdrietig ben.'

AAP-SCHAAP rijmt.
We probeerden dit eens met andere voorwerpen.
Bleek nog wat moeilijk...

 Dan maar op zoek naar aapjes...








 Puzzelen blijft een favoriete bezigheid...


 Kappertje spelen ook...


 De winkeljuffrouw...




Lichtjes in de poppenhoek.
Hannes vindt het supergezellig.



Een lichtje in het minihuisje
maakt het direct sfeervoller.



Verstoppertje spelen...



Nabouwen zoals op het plaatje.
Kleur, vorm en plaats.























Tekenen op alufolie.
Lijkt op een spiegel.








Matteo begint met de 'm'.
We zoeken samen nog meer woorden die met de 'M' beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten